Szakképzések a 2020/2021. tanévben
Pénzügyi-számviteli ügyintéző
- A jelentkezés feltétele: érettségi bizonyítvány
- Képzési idő: 2 év (4 félév)
- A képzés indítása: 2020. szeptember 1.
A Pénzügyi-számviteli ügyintéző szakképesítéssel betölthető
néhány munkakör:
pénzügyi asszisztens, pénzügyi projektmenedzser,
bérszámfejtő, főkönyvi könyvelő, számviteli előadó, banki
könyvelő, vállalati pénztáros, számlázási ügyintéző,
pályázatíró asszisztens, projektmenedzser asszisztens, uniós
projektek ügyintézője.
A Pénzügyi-számviteli ügyintéző munkaterületének rövid leírása:
A Pénzügyi-számviteli ügyintéző alkalmas a vállalkozások működésével összefüggő számviteli és pénzügyi feladatok elvégzésében való közreműködésre, részfeladatok önálló elvégzésére. Vezeti a vállalkozás valamennyi pénzmozgással, illetve a pénzállomány-változással összefüggő nyilvántartásait, közreműködik az egyes pénzügyi műveletek előkészítésében, lebonyolításában, elszámolásában. Kezeli az ehhez kapcsolódó iratanyagokat. Működő gazdálkodó szervezeten belül előkészíti és rögzíti az adott munkahely gazdasági eseményeit a helyi számviteli szabályok szerint, kontírozza a gazdasági eseményeket, vezeti a főkönyvi és az analitikus nyilvántartásokat, elkészíti a könyvviteli feladásokat.
A szakképesítéssel rendelkező képes:
- közreműködni a vállalkozások alapításával, működtetésével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátásában
- elvégezni a bankszámlákkal kapcsolatos teendőket
- ellátni a házipénztárral kapcsolatos feladatokat
- ellátni az adókötelezettséghez kapcsolódó feladatokat
- adókötelezettségnek elektronikusan eleget tenni
- közreműködni a vállalkozásfinanszírozási feladatokban
- részt venni a befektetési döntések előkészítésében
- pénz- és hitelműveletekkel kapcsolatos ügyintézést végezni
- könyvelési feladatokat ellátni
- értékesítéssel kapcsolatos feladatokat ellátni
- vezetni az analitikus nyilvántartásokat
- elszámolni a termelési költségeket
- közreműködni a különféle szabályzatok elkészítésében
- közreműködni a mérleg és az eredménykimutatás összeállításában
- számítógépes programcsomagokat használni
- irodai szoftvereket használni
- közreműködni a projektek pénzügyi tervezésében,
- végrehajtásában és ellenőrzésében a programlezárásáig
- összegyűjteni az adatokat további feldolgozás céljából
- feladatai elvégzéséhez telefont, számítógépet, íróeszközöket,
- irodaszereket, naptárt, bélyegzőket, fénymásolót, szkennert használni
- munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat készíteni és rendszerezni, iratkezelést végezni