Szakképzések a 2019/2020. tanévben


Pénzügyi-számviteli ügyintéző

  • A jelentkezés feltétele: érettségi bizonyítvány
  • Képzési idő: 2 év (4 félév)
  • A képzés indítása: 2019. szeptember 1.

A Pénzügyi-számviteli ügyintéző szakképesítéssel betölthető néhány munkakör:
pénzügyi asszisztens, pénzügyi projektmenedzser, bérszámfejtő, főkönyvi könyvelő, számviteli előadó, banki könyvelő, vállalati pénztáros, számlázási ügyintéző, pályázatíró asszisztens, projektmenedzser asszisztens, uniós projektek ügyintézője.

A Pénzügyi-számviteli ügyintéző munkaterületének rövid leírása:

A Pénzügyi-számviteli ügyintéző alkalmas a vállalkozások működésével összefüggő számviteli és pénzügyi feladatok elvégzésében való közreműködésre, részfeladatok önálló elvégzésére. Vezeti a vállalkozás valamennyi pénzmozgással, illetve a pénzállomány-változással összefüggő nyilvántartásait, közreműködik az egyes pénzügyi műveletek előkészítésében, lebonyolításában, elszámolásában. Kezeli az ehhez kapcsolódó iratanyagokat. Működő gazdálkodó szervezeten belül előkészíti és rögzíti az adott munkahely gazdasági eseményeit a helyi számviteli szabályok szerint, kontírozza a gazdasági eseményeket, vezeti a főkönyvi és az analitikus nyilvántartásokat, elkészíti a könyvviteli feladásokat.

A szakképesítéssel rendelkező képes:

  • közreműködni a vállalkozások alapításával, működtetésével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátásában
  • elvégezni a bankszámlákkal kapcsolatos teendőket
  • ellátni a házipénztárral kapcsolatos feladatokat
  • ellátni az adókötelezettséghez kapcsolódó feladatokat
  • adókötelezettségnek elektronikusan eleget tenni
  • közreműködni a vállalkozásfinanszírozási feladatokban
  • részt venni a befektetési döntések előkészítésében
  • pénz- és hitelműveletekkel kapcsolatos ügyintézést végezni
  • könyvelési feladatokat ellátni
  • értékesítéssel kapcsolatos feladatokat ellátni
  • vezetni az analitikus nyilvántartásokat
  • elszámolni a termelési költségeket
  • közreműködni a különféle szabályzatok elkészítésében
  • közreműködni a mérleg és az eredménykimutatás összeállításában
  • számítógépes programcsomagokat használni
  • irodai szoftvereket használni
  • közreműködni a projektek pénzügyi tervezésében,
  • végrehajtásában és ellenőrzésében a programlezárásáig
  • összegyűjteni az adatokat további feldolgozás céljából
  • feladatai elvégzéséhez telefont, számítógépet, íróeszközöket,
  • irodaszereket, naptárt, bélyegzőket, fénymásolót, szkennert használni
  • munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat készíteni és rendszerezni, iratkezelést végezni