Ágazati érettségi vizsgára épülő egyéves szakképzéseink 2017.


Vállalkozási és bérügyintéző

  • A jelentkezés feltétele: közgazdaság ágazati érettségi bizonyítvány
  • Képzési idő: 1 év (2 félév)
  • A képzés indítása: 2018. szeptember 1.

A szakképesítés munkaterületének rövid leírása:

A Vállalkozási és bérügyintéző közreműködik a vállalkozások alapításával, működtetésével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátásában. Alkalmas a vállalkozások működésével összefüggő számviteli és pénzügyi feladatok elvégzésében való közreműködésre, részfeladatok önálló elvégzésére. A vállalkozás valamennyi pénzmozgással, illetve a pénzállomány változásával összefüggő nyilvántartásait vezeti, közreműködik az egyes pénzügyi műveletek előkészítésében, lebonyolításában, elszámolásában. Ellátja a bérszámfejtéssel és társadalombiztosítással kapcsolatos feladatokat. A munkavállalókkal kapcsolatos bér- és társadalombiztosítási ügyeket intézi, a nyilvántartásokat vezeti. Vezeti a biztosítottak társadalombiztosítási lapjait, nyilvántartja a kifizetett ellátásokat, adatokat, igazolásokat küld az illetékes társadalombiztosítási szerveknek.

A szakképesítéssel rendelkező képes:

  • a kis- és középvállalkozások (kkv.) működtetéséhez szükséges gazdasági folyamatokat átlátni, és munkája során a kapcsolódó adminisztratív feladatokat ellátni,
  • közreműködni a különféle szabályzatok elkészítésében,
  • vezetni a pénzügyi és adónyilvántartásokat, valamint határidőre teljesíteni a kapcsolódó kötelezettségeket,
  • közreműködni a vállalkozásfinanszírozási feladatokban,
  • részt venni a beruházás-, felújítás-, pályázat- és feladatfinanszírozásban,
  • vezetni a pénzügyi és gazdasági folyamatokhoz kapcsolódó analitikus nyilvántartásokat,
  • ellátni a kis-és középvállalkozások (kkv.) könyvelési, beszámolási, ellenőrzési feladatokhoz kapcsolódó teendőket,
  • közreműködni az értékesítéssel kapcsolatos feladatokat ellátásában,
  • egyeztetni a bejövő és kimenő számlákat,
  • közreműködni a rendelkezésre álló statisztikai információk birtokában a vállalkozás üzleti terv fejezeteinek elkészítésében,
  • vezetni az egészség- és társadalombiztosítással kapcsolatos nyilvántartásokat,
  • ellátni a munkaügyi nyilvántartások alapján a bérekkel kapcsolatos adminisztrációs feladatokat,
  • közreműködni a munkavállalók munkaviszonyának létesítésével, megszüntetésével kapcsolatosan,
  • értelmezni és kitölteni a bér- és társadalombiztosítási nyomtatványokat,
  • használni a pénzforgalmi számítógépes programcsomagot,
  • munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat rendszerezni, iratkezelést végezni,
  • feladatai elvégzéséhez telefont, számítógépet, faxgépet, íróeszközöket, irodaszereket, naptárt, bélyegzőket, fénymásolót használni.